anomal, jakoś tak po 16
O1 Kilka pytań odnośnie świateł
Zwiń
X
-
O1 Kilka pytań odnośnie świateł
Witam serdecznie, przekopywałem trochę forum i czytałem o różnych światłach i lampach które można wrzucić do kochanej O1, ale chciałbym upewnić się co do kilku kwestii jak to wygląda na dzień dzisiejszy, więc byłbym bardzo wdzięczny za pomoc użytkowników w odpowiedzi na takie pytania:
1. Czy istnieje możliwość posiadania z przodu świateł do jazdy dziennej które byłyby wewnątrz reflektorów? Czy pozostają światła do jazdy dziennej montowane na dole po bokach (paski lub kółka)? Jeśli to ta druga kwestia, czy ktoś może polecić konkretne modele z których są zadowoleni? (osobiście podobają mi się bardziej paski, o ile świecą jako całość a nie widać pojedyńczych diod).
2. Jak sądzicie, czy takie światełka będą dobrze wyglądać (wiem, subiektywne, ale to nic) w O1 ambiente koloru srebrnego?
Przód:
Tył:
Rozumiem, że ten pasek led w przednich to nie są do dziennej jazdy tylko postojowe? Nie mogę znaleźć nigdzie informacji, ale znalazłem podobne innej firmy i było opisane, że są to pozycyjne. Czy waszym zdaniem to w ogóle jest coś warte? Chciałbym coś tego typu ponad standardowe lampki fabryczne. Może bylibyście w stanie coś polecić?
Z góry dzięki za pomoc 'świeżakowi'
-
-
Odnośnie dodatkowych świateł dziennych, moim zdaniem zamontowanie ich, a w szczególności dalsze korzystanie, to dodatkowe kłopoty, konieczność pilnowania włączania/wyłączania w przypadku np. złej widoczności, wjazdu do tunelu, pojawiania się zmroku, świtu.
Lepszym rozwiązaniem jest obniżenie mocy świateł mijania za pomocą PWM. Na takich światłach (mijania) o obniżonej mocy można jeżdzić w terenie zabudowanym, (gdzie zawsze są oświetlone ulice) przez całą dobę bez koneczności nawet myślenia o tym, że trzeba włączyć odpowiednie światła.
Polecam to rozwiązanie, (tą końcową wersję), sprawdza się bardzo dobrze:
Komentarz
-
-
Homologację niby mają, będę musiał sam spojrzeć w sklepie u mnie w mieście jak to wygląda na żywo i czy może jasna wersja jest lepsza, jak nie to zostaną standardowe, chyba, że ktoś coś poleci fajnego. Kratki w mojej są wolne, więc można by wrzucić pasek albo kółka, jeśli ktoś coś by konkretnego polecił
Komentarz
-
-
Na mojego typa, to O1 ma tak klasyczną bryłę,że niewiele można wymodować z lampami...
Jedynie ori lampy z ksenonami plus spryski w zderzak lub ładne pełne (łącznie z kierunkami) brewki w kolorze nadwozia i tyle. Poza tym bardzo ładnie wygląda O1 ze zderzakiem od RS1.
Widziałem jedną Oktawkę z tymi przednimi lampami i wygląd mnie nie zachwycił. Jeśli chodzi o tył to już na pewno bym czegoś takiego nie wsadził. Rzecz gustu oczywiscie.... a te bywają różne i nie podlegają dyskusji w sumie...
[ Dodano: Sro 24 Wrz, 14 12:50 ]
Kavalorn, i pamiętaj, żeby dzienne miały oznaczenie DRL i homologację E4, inaczej będą problemy przy przeglądach.
Tanich allegrowskich unikaj jak ognia (w szczególności tych 8 ledowych), bo to tragiczna jakość.
Miałem i wywaliłem po 5 miesiącach. Są nieszczelne i gniją ścieżki.Ciężko to uszczelnić czymkolwiek bo jakość mizerna.
Lepiej np. Philipsy kupić i spasować z kratkami dolnymi w zderzaku.
Wiem, że to rzeźba.... ale jak się chce.... to i rzeźbić trzeba.
Komentarz
-
-
dołączę się do tematu.
Cy ktoś z szanownych forumowiczów miał zamontowane te DRL z alledrogo, proszę o opinię jak się sprawdzają, oraz jaka jest ich trwałość.
A może lepiej będzie przerobić tak halogeny aby się załączały po włączeniu zapłonu, jeszcze lepiej po odpaleniu silnika tylko skąd wziąć 12V po odpaleniu silnika.
Komentarz
-
-
NSSC to firma, która robi tą całą chińszczyznę. Allegrowe Max-Ledy też są przez nich robione. Generalnie zdecydowana większość tanich lamp z Allegro jest od nich. Jak chcesz, to nawet sam możesz zamówić w Chinach partię lamp i podać im co chcesz mieć na pudełkach, jakie loga, diody itp., i sprzedawać pod własną marką Jeśli się na nie zdecydujesz, będziesz musiał pewnie uporać się też z zakłóceniami radia idącymi z przetwornic tychże lamp.
Ja nie polecam, od momentu jak kupiłem swoje Daylighty 5 to nie myślę o niczym innym. Taniej mnie wyszło, bo kupiłem używki. Jeśli interesuje Cię jak to wygląda na aucie, to zapraszam do tego tematu gdzie wrzuciłem zdjęcia.
Sprawę włączania modułu po włączeniu silnika możesz rozwiązać instalując układ wykrywający napięcie - np. gdy na instalacji będzie <13V, moduł nie włączy halogenów, gdy uruchomisz samochód i napięcie wzrośnie >13V (ok. 14,4V przy dobrym alternatorze) - moduł włączy światła. Tak działają też moje Philipsy. Jednak nadal będziesz potrzebował mieć kabelek pociągnięty do masy postojówki.
Komentarz
-
Komentarz